Historia dżinsów Wrangler sięga 1904 roku. Właśnie wtedy Charlie Hudson założył firmę Hudson Overall z siedzibą w Greensboro w Karolinie Północnej w USA. W 1919 roku przedsiębiorstwo przemianowano na Blue Bell, a w 1947 roku, kiedy na rynek weszła pierwsza linia dżinsów dla kowbojów, firma otrzymała nową nazwę – Wrangler, co oznacza pracującego kowboja
DŻINS – Greensboro w stanie Północna Karolina jest miejscem narodzin marki Wrangler. W 1897 roku przybywa tu Charlie Hudson z Tennessee i podejmuje pracę w powstającym w tym czasie przemyśle tekstylnym. W 1904 roku zakłada własną firmę produkującą dżinsowe ubrania robocze. Jego Hudson Overall Company szybko rośnie.
UBRANIA ROBOCZE – Greensboro staje się jednym z głównych ośrodków budowy amerykańskiej sieci kolejowej, a Hudson produkuje idealne ubrania dla robotników pracujących przy budowie kolei: wytrzymałe i wygodne. Hudson otrzymuje od grupy robotników mosiężny dzwon kolejowy, który zostaje zawieszony w fabryce. Z czasem, pod wpływem unoszących się w powietrzu oparów barwnika indygo, dzwon zmienia kolor na niebieski – w 1919 roku firma zostaje przemianowana na Blue Bell.
UBRANIA WOJSKOWE – W chwili wybuchu II wojny światowej firma Blue Bell jest już „największym na świecie producentem ubrań roboczych”, a jej rozwój napędzają takie innowacje, jak dżins zdekatyzowany, czyli tkanina, która nie kurczy się w praniu. Blue Bell dostarcza 24 miliony ubrań na rzecz wojska, co stanowi odpowiednik dwóch sztuk ubrania dla każdego żołnierza armii i marynarki amerykańskiej.
OUTDOORS – Po wojnie Blue Bell poszerza zakres produkcji, wprowadzając na amerykański rynek ubrania codzienne – do pracy i na weekendy. W 1947 roku Blue Bell tworzy markę Wrangler: dżinsy odpowiednie do jazdy konnej i na wyprawy na łono natury. Firma zatrudnia Rodeo Bena Lichtensteina – krawca z Filadelfii, który zasłynął tym, że przywiązywał ogromną wagę do detali i wykończeń, a także dzięki swojemu praktycznemu podejściu do projektowania ubrań roboczych.
ORYGINALNE – Owocem tej współpracy są charakterystyczne cechy dżinsów Wrangler: wytrzymałość, swoboda ruchów, jaką zapewniają, innowacyjność fasonów i detali. Dżinsy Wrangler wyróżniają się siedmioma elementami umożliwiającymi rozpoznanie marki. Są to płaskie nity, ergonomiczna kieszonka na zegarek, siedem szlufek, kryte szwy boczne, przeszycia w kształcie litery W, naszywka Wrangler i logo imitujące linę. Powstają kultowe modele, takie jak koszula 27MW czy kurtka 11MJ. Wrangler opracowuje pełną kolekcję dżinsów, kurtek i koszul dla kobiet i mężczyzn.
KULTOWE – W latach 60. i 70. Wrangler udowadnia, że potrafi iść z duchem czasu. Steve McQueen, Mick Jagger, Martin Scorsese i Bob Marley noszą koszule Wrangler, natomiast John Lennon – kurtki w stylu Western. Firma odnosi ogromny sukces w Europie. Innowacyjne rozwiązania w zakresie produkcji dżinsu, takie jak Broken Twill, napędzają rozwój firmy: miękki, a zarazem wytrzymały Broken Twill jest nieporównywalny z żadną inną tkaniną dżinsową, a unikalny, zygzakowaty splot sprawia, że nogawki nie przekręcają się. Kiedy Wrangler trafia do Japonii, w pierwszym roku sprzedaje tam 10 milionów par spodni. W 1966 roku Wranger szyje co piątą parę dżinsów sprzedawanych w Ameryce.
AMERYKAŃSKIE – Kolekcja jesień–zima 2009/2010 to prawdziwa rewolucja – marka Blue Bell wprowadza na rynek tradycyjnie wykończone tkaniny i klasyczne detale w połączeniu z nowoczesnymi fasonami i stylizacją. Od czasu kolekcji wiosna–lato 2011 dżinsy Blue Bell znowu są Made In USA: szyje się je i wykańcza w Stanach Zjednoczonych, z najwyższej jakości amerykańskiego dżinsu z naturalnie wykończonym brzegiem.
NOWOCZESNY – Na obszarze EMEA kampania „We Are Animals” [Jesteśmy zwierzętami] nadała marce nowy wizerunek, oparty na kulcie instynktu i adrenaliny oraz na odrzuceniu rutyny codzienności. W kolekcji pojawiły się nowe, świeże fasony. W 2010 roku ten lifting marki zostaje nagrodzony licznymi wyróżnieniami za marketing i innowacyjność cyfrową. Kampania „Red” z 2010 roku i strona internetowa kolekcji Blue Bell wiosna–lato 2010 otrzymują Złotego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions, złoto za zdjęcia na London International Awards i zostają uznane za najlepszą inicjatywę marketingową przez brytyjski magazyn mody Drapers. Blue Bell Premium Line zbiera pięć nagród na Eurobest za kreatywność cyfrową.
Niedoścignione dziedzictwo marki Wrangler związane z produkcją odzieży dżinsowej znajduje swoją kontynuację w nowoczesnych krojach dżinsów, które nadal odznaczają się siedmioma charakterystycznymi detalami umożliwiającymi bezbłędne rozpoznanie marki. Detale te to między innymi płaskie miedziane nity czy wygodna kieszonka na zegarek. Kultowe modele, takie jak koszula 27MW czy kurtki 11MJ, są przedmiotem uwielbienia zarówno koneserów dżinsu, jak i fanatyków mody. Wrangler, marka oryginalnych, amerykańskich dżinsów, stawia sobie za cel produkowanie najlepszej nowoczesnej odzieży dżinsowej. Modnym i postępowym fasonom, takim jak męskie spodnie Ben z nogawką zwężającą się ku dołowi czy obcisłe damskie spodnie Jess z wysokim stanem, towarzyszą wykończenia zgodne z najnowszymi trendami w modzie. Dżinsy Wrangler są zaprojektowane, tak aby były wytrzymałe, i uszyte z myślą o całkowitej swobodzie. Nosząc dżinsy Wrangler, możemy dać upust swoim zwierzęcym instynktom, upajać się krążącą w żyłach adrenaliną i uwolnić swoje naturalne, dzikie i spontaniczne ja.
Materiały opracowała firma Wrangler Blue Bell.
Facebook
RSS