Niezwykle miło nam jest zaprosić nasze Czytelniczki i Czytelników do przeczytania wywiadu z Wiolettą Kolasą, właścicielką i założycielką Instytutu Urody PMU w Wieliczce, w ramach inicjatywy „Sukces jest kobietą” i już dziewiątej, zbliżającej się edycji książki o tym samym tytule.
Proszę opowiedzieć o swojej pasji, którą przekuła Pani w pracę?
Wioletta Kolasa, właścicielka i założycielka Instytutu Urody PMU w Wieliczce: Od młodości pasjonowała mnie sztuka. Malarstwo, wzornictwo, architektura to dziedziny, w których zawsze dobrze się czułam, które mnie przyciągały. Sztuki plastyczne i szkoły o tym profilu były moim spełnieniem. Pozwoliły mi rozwijać moje artystyczne pasje w kreowaniu, wizualizacji pięknego otoczenia. To wszystko dało mi możliwość uszlachetniania codzienności, nadawania jej pięknego wymiaru.
Kiedy karierę zawodową związałam z kosmetologią, artystyczne pasje i zamiłowanie do piękna przeniosłam na tę dziedzinę. To właśnie w kosmetologii estetycznej dostrzegam ogrom możliwości dla swojej artystycznej duszy. Ustawicznie poszerzając wiedzę, angażując pasje i wrodzone talenty pracuję nad pięknym wizerunkiem moich klientek. Bazuję na naturalnym pięknie, staram się je podkreślać, wykorzystując najnowsze, sprawdzone metody upiększania naszego wizerunku.
Jakie cechy, według Pani, powinna mieć skuteczna kobieta biznesu?
Kobieta biznesu to kobieta przedsiębiorcza. Jak wskazuje znaczenie tego słowa, osoba przedsiębiorcza bierze przed siebie, podejmuje wyzwania. Musi być zatem odważna, pracowita, zadaniowa czyli dobrze zorganizowana i konsekwentna w działaniu. Powinna umieć podejmować rozsądne, obliczone ryzyko w kwestiach biznesowych. Jeśli jest pozytywnie ambitna łatwiej jest jej stworzyć dobry plan rozwoju i małymi krokami dążyć do celu.
Jak kobiety mogą uczyć się współpracy, żeby zastępować nią rywalizację?
Współpraca wspiera rozwój każdej ze stron, o tym należy wciąż pamiętać. Odmienne podejście ujawnia nowe perspektywy, różne perspektywy pokazują nowe możliwości, a nowe możliwości tworzą przestrzeń do rozwoju. Wymiana doświadczeń pozwala unikać powtarzania błędów, oszczędza czas nauki, zmniejsza ryzyko stresu. To wszystko sprzyja poszerzaniu wiedzy, robieniu widocznych postępów. Daje wewnętrzne zadowolenie, które jest paliwem dla naszych pasji.
Rywalizacja stawia granice, często budzi negatywne emocje, rodzi podziały, sprzyja konfliktom. Niestety, w dłuższej perspektywie czasu zabija dobrą, motywującą energię, pozbawia siły ponieważ zabija pasję. Osobiście zawsze stawiam na dobrą współpracę.
Gdzie młode kobiety powinny szukać wiedzy i inspiracji podczas startu z własnym biznesem?
Zgodnie z własnym doświadczeniem powiem, że powinny zacząć od odnalezienia swojej pasji. Jeśli pasja jest Twoją drogą zawodową to nigdy nie będziesz „pracowała”. Będziesz twórcza i zaangażowana. Rozwój, zdobywanie wiedzy będzie naturalnym procesem w twoim biznesie. Zaangażowanie pozwoli Ci odnaleźć swoją ścieżkę.
Warto inspirować się ludźmi, którzy działają z pasją, a są przy tym naturalni, szczerzy ponieważ robią to zgodnie ze sobą i korzyścią dla drugich. Ich sukcesem zawodowym jest ceniona marka osobista, oparta na doświadczeniu, wiedzy i wysokiej kulturze osobistej. Prawdziwym ludziom sukcesu nieobce są też takie cechy jak cierpliwość, pokora, czyli umiejętność przyznania się do błędów, wyciągania z nich wniosków i dążenia do dalszego rozwoju.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:
Fot. Barbara Bogacka
Źródło: materiał promocyjny Partnera
Facebook
RSS