Każda osoba po ślubie wie, jak wiele wysiłku i stresu kosztuje przygotowanie perfekcyjnej ceremonii. Setki kilometrów przejechanych w poszukiwaniu wymarzonej sukni, dziesiątki telefonów do usługodawców zakończonych krótkim „niestety nie w tym terminie” i wprost nieskończona ilość nerwów jeszcze do niedawna stanowiły prolog niemal każdego małżeństwa.
Jedną z osób, które na własnej skórze doświadczyły trudu przygotowań do ślubu, była przyszła żona przedsiębiorcy internetowego Pawła Sali.
„Aneta zaczęła rozglądać się za suknią ślubną. Nie mając czasu na odwiedzanie każdego salonu z osobna, postanowiła sprawdzić ich asortyment w Internecie. Niestety okazało się to niemożliwe – oferty na stronach większości salonów były nieaktualne, a reszta w ogóle nie publikowała informacji o dostępnych produktach. Zacząłem zastanawiać czy istnieje sposób na usprawnienie tego beznadziejnego nieefektywnego procesu zakupowego. Odpowiedź przyszła szybko – niespełna 24h później miałem gotowy pierwszy prototyp internetowego katalogu sukien ślubnych, który oferowałby informacje o dostępności poszczególnych modeli w okolicznych salonach – tak narodził się Wedding.pl” – mówi Sala.
Obecnie serwis nie jest już tylko katalogiem sukien ślubnych. Spółka od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza zakres produktów i usług oferowanych nowożeńcom – za jej pomocą można m.in. odkryć najnowsze trendy w makijażu ślubnym, sprawdzić dostępność okolicznych sal weselnych, czy też zarezerwować zespół muzyczny, który będzie umilał czas gościom. Najnowszą innowacją, którą zdążyły pokochać już tysiące przyszłych młodych par, jest planer ślubny. Przy jego pomocy bez problemu ustalimy harmonogram zadań przedślubnych, zaplanujemy budżet przyjęcia, a nawet przygotujemy interaktywną listę gości, dzięki której będziemy mogli na bieżąco monitorować potwierdzenia przybycia (RSVP) i przypisywać gości do konkretnych stolików.
Dla usługodawców z branży ślubnej Wedding.pl stał się najefektywniejszym kanałem pozyskiwania klientów w branży, wypierając tradycyjne, coraz mniej skuteczne metody jak np. reklama w czasopismach kobiecych, udział w konferencjach branżowych, czy zwłaszcza najmocniej przeceniany przez środowisko marketing szeptany.
“Wsłuchując się w feedback z rynku, nieustannie wdrażamy dla naszych partnerów nowe narzędzia nakierowane na skuteczne zwiększanie biznesu. Jednym z takich unikalnych rozwiązań jest chociażby niedawno wprowadzona wyszukiwarka klientów, która umożliwia naszym partnerom aktywne pozyskiwanie osób potencjalnie zainteresowanych ich usługami” – mówi prezes zarządu Wedding.pl Kamil Kopka.
Aktualne statystyki spółki mogą budzić podziw. Według informacji przekazanych przez założycieli, Wedding.pl odwiedzany jest już przez ponad 80% wszystkich polskich panien młodych, z czego aż co roku aż 100 tys. decyduje się na rejestrację w serwisie.
Za sukcesem portalu stoi zespół o dużym doświadczeniu w budowaniu i zarządzaniu serwisami internetowymi oraz mediach. Jego trzon stanowią:
Kamil Kopka, prezes zarządu – manager z blisko 10-letnim doświadczeniem w branży mediowej, współodpowiedzialny m.in. za sukces portalu Allani.pl, gdzie w niespełna dwa lata doprowadził do kilkukrotnego wzrostu przychodów, co ostatecznie doprowadziło do przejęcia spółki przez grupę Wirtualna Polska przy 500% zwrocie dla inwestorów.
Agnieszka Hyży, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Polsatu (m.in. “Taniec z Gwiazdami” czy “Twoja twarz brzmi znajomo”), która od lat kojarzona jest z branżą ślubną. W Wedding.pl odpowiada za część redakcyjno-inspiracyjną serwisu, budowę marki oraz kontakt z mediami.
Paweł Sala, Dyrektor ds. Technologicznych – były współwłaściciel agencji interaktywnej muso.pl. w ramach której odpowiadał przez 7 lat za łączenie świata programistów i grafików z klientami. Wdrożył kilkadziesiąt sklepów internetowych przy wykorzystaniu autorskiego oprogramowania.
Artur Żarko, Dyrektor Sprzedaży, który jest jedną z osób odpowiedzialnych za sukces portalu Goldenline.pl, do którego dołączył jako 14. pracownik i praktycznie od zera zbudował cały dział sprzedaży.
Spółka finansowana jest przez fundusz inwestycyjny Protos.VC, którego udziałowcami są m.in. Ania i Robert Lewandowscy oraz Cezary Kucharski.
Obecnie spółka wkracza w nowy etap rozwoju – niedawno otrzymała kolejny milion złotych finansowania (łącznie już 3,5 mln zł). Działalność rozwija w szczecińskim Technoparku Pomerania oraz w nowo otwartym biurze w samym centrum Warszawy. Pozyskane środki przeznaczone zostaną przede wszystkim na wzmocnienie zespołu, dalszą rozbudowę platformy internetowej oraz pozyskiwanie kolejnych usługodawców z branży ślubnej.
“W związku z nieustannie rosnącą popularnością Wedding.pl wśród młodych par, aktywnie poszukujemy zarówno zaufanych usługodawców, którzy w fachowy sposób obsłużą dynamicznie rosnący wolumen zamówień, jak i ambitnych członków zespołu, z którymi ramię w ramię będziemy zmieniać polski rynek ślubny. Zachęcam obie grupy do kontaktu przez naszą stronę www” – mówi Kopka.
Facebook
RSS