Do recenzowania TIVOLI podeszłam entuzjastycznie (Hurra! Auto do testu!) a jednocześnie z dużą dozą sceptycyzmu. Piękna, dynamiczna linia nadwozia, średniej wielkości bryła auta wydawały się na pierwszy rzut oka stworzone dla kobiety…
Co tu dużo mówić – piękny, krwisto-czerwony kolor nadwozia również mocno nęcił kobiece zmysły. Sceptycyzm sprowadzał się do pytania: „A może to tylko ładne „opakowanie”, a osiągi będą przeciętne?”
Model, który miałam okazję testować napędzany był 1,6-litrowym silnikiem Diesla e-XDi160 o mocy 115 KM z filtrem cząstek stałych (CDPF). Skrzynia biegów – automatyczna.
Przez kilka dni testów TIVOLI nie miał ze mną lekko – warszawskie korki w trakcie dojazdów do pracy, trasa o długości kilkuset kilometrów drogą krajową, równie długa trasa autostradą, liczne podjazdy, i niekoniecznie wyasfaltowane wiejskie dojazdówki.
Podczas jazdy miejskiej niewątpliwie pomagała automatyczna skrzynia biegów. Na trasie pozytywnie zaskoczyła mnie moc silnika, który pozwolił na wykonywanie manewrów wyprzedzania, na które nie zawsze przy jeździe swoim SUVem się decydowałam. Parkowanie z kamerą z tyłu, podglądem i czujnikami parkowania okazało się niezwykle proste. To duże ułatwienie dla kobiet, których parkowanie w miejskiej dżungli może mocno stresować. TIVOLI bardzo ładnie radził sobie na nierównej drodze z dziurami (nierówności nie były mocno odczuwalne) jak i na podjazdach (samochód nie „leciał” do tyłu).
Dużym ułatwieniem okazał się dla mnie system inteligentnego kierowcy, który pozwala na regulowanie wspomagania kierownicy. Dla kogoś o wystarczających umiejętnościach kierowniczych tryb „normalny” zdawał egzamin. Przy trybie „comfort” robi się już bardzo lekko.
Pozytywnym zaskoczeniem okazała się dla mnie świetna widoczność z fotela kierowcy. W TIVOLI siedzi się wysoko i ma się poczucie „ogarniania” całej przestrzeni zarówno przed nami, jak i po bokach. W lusterkach – świetna widoczność. Oczywiście zarówno lusterka jak i fotel można dowolnie wyregulować dla własnej wygody. Duży plus za spory bagażnik, do którego spokojnie można zapakować kilkuosobową rodzinę na kilkudniowy wypad.
Wnętrze TIVOLI jest bardzo estetyczne, a jakość tkanin i materiałów bardzo dobra. Moim ogólnym, bardzo subiektywnym odczuciem było niezmienne, towarzyszące przez kilka dni testowania: „Dobrze się w nim czuję!”.
Nie jestem pasjonatką motoryzacji. Ale samochód, którym jeżdżę musi mi się (jak typowej kobiecie) podobać, mieć liczne udogodnienia (czujniki parkowania), dobrze przyspieszać, mieć wyższe zawieszenie (nie wiadomo kiedy przytafi się jakiś krawężniki…) i komfortowo dowieźć mnie do celu. Reasumując: ma być praktyczny, ale i komfortowy. TIVOLI spełnił te założenia zarówno jeśli chodzi o jazdę miejską, jak i na trasie.
Ssang Yong to koreańska marka, która próbuje skraść serca i portfele przede wszystkim Polek. Po kilkudniowym testowaniu TIVOLI z przekonaniem stwierdzam, że w ręku ma poważne argumenty w ręku.
Tivoli
*Dane techniczne na podst. Informacji Ssang Yong Motors Polska
■ WYPOSAŻENIE
Mechanika
- 1,6-litrowy silnik benzynowy e-XGi160 o mocy 128 KM
- 1,6-litrowy silnik Diesla e-XDi160 o mocy 115 KM z filtrem cząstek stałych (CDPF)
- Aktywny AWD (stały napęd na cztery koła) z blokadą
- 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów
- 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów
- Zawieszenie przednie z kolumnami MacPhersona
- Zawieszenie tylne z belką skrętną
- Wielowahaczowe zawieszenie tylne (z systemem aktywnego AWD)
- Elektroniczne wspomaganie kierownicy (EPS)
- Stabilizator napięcia
- Bak o pojemności 47 litrów
- System inteligentnego kierowcy (tryby: normalny, komfortowy, sportowy)
- System ISG (regulator biegu jałowego) dla ręcznej skrzyni biegów
Fotele
- 6-stopniowa regulacja fotela kierowcy
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Tylne fotele dzielone 60/40 ze składanym podłokietnikiem z uchwytem na kubek
- Tapicerka skórzana (dla wnętrza czarnego, czerwonego i beżowego) – tylne fotele ze składanym podłokietnikiem
- Tapicerka z kombinacji TPU (poliuretan termoplastyczny) i materiału
- Tapicerka z tkaniny
- Wentylowany fotel kierowcy
- Podgrzewane fotele z przodu
- Regulowane zagłówki w fotelach z przodu
- Oparcia tylnych foteli wychylające się o 32,5 st.
Klimatyzacja
- W pełni zautomatyzowana dwustrefowa klimatyzacja, czujnik temperatury i wyświetlacz cyfrowy
- Ręczna klimatyzacja z funkcją pełnej klimatyzacji
- Tylny przewód grzewczy optymalizujący kontrolę klimatyzacji w całym samochodzie
- Nagrzewnica pozystorowa (PTC) dla silnika Diesla
Styl i wykończenie
- Osłona chłodnicy w kolorze czarnym
- Jasne chromowane listwy na krawędziach drzwi i wokół maski
- Redukcja blasku w przedniej szybie i w bocznych szybach przednich
- Mocno przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika
- Stylowe relingi dachowe
- Sportowe spojlery z tyłu z wysoko umieszczonymi światłami stopu LED
- 18-calowe felgi aluminiowe “diamentowe” z oponami 215/45R – „diamentowe” lub czarne
- 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 215/45R
- 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/60R
- 16-calowe felgi stalowe z oponami 205/60R
- Zestaw do naprawy opon
- Dojazdowe koło zapasowe 125/80R16
- Skórzane wykończenie kierownicy
- Uretanowe wykończenie kierownicy
- Panel przedni z elementami posrebrzanymi dla wnętrza beżowego i czarnego
- Panel przedni z elementami czerwonymi i posrebrzanymi dla wnętrza czerwonego
- Maty podłogowe
- Poziomowane reflektory projekcyjne
- Poziomowane reflektory HID
- Diodowe (LED) światła do jazdy dziennej
- Zespolone światła tylne z diodowymi (LED) światłami mijania i hamowania
- Dwukolorowe ozdobne listwy dolne
- Zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia
- Hybrydowe pióra wycieraczek
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Progi ze stali nierdzewnej w drzwiach z przodu
- Specjalne dwukolorowe wykończenie nadwozia (opcjonalnie)
- Podświetlenie kabiny lampkami umieszczonymi w drzwiach i panelu przednim
Wygoda
- Wskaźniki o wysokiej klarowności w panelu przednim z możliwością przełączania między sześcioma kolorami
- Konwencjonalny panel przedni (standard)
- Diodowe (LED) kierunkowskazy na lusterkach zewnętrznych
- Diodowy (LED) kierunkowskaz na błotniku (standard)
- Tempomat
- System audio MP3 w rozmiarze 2DIN i złącze iPod / iPhone (z RDS)
- 7-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z funkcją przesyłania muzyki i podłączeniem do kamery z tyłu oraz smartfona
- System nawigacji Tom-Tom z wyświetlaczem 7-calowym i podłączeniem do kamery z tyłu oraz funkcją przesyłania muzyki, złącze iPod / iPhone i odbiornik komunikatów drogowych (darmowy TMC) (tylko w UE)
- Wejścia USB, Aux i HDMI
- Bezprzewodowy moduł Bluetooth
- Montowana na dachu antena radiowa
- Potrójny sygnał skrętu przy lekkim dotknięciu wskaźnika kierunkowskazu
- Podgrzewana szyba tylna z czasomierzem
- Przesuwno-uchylny szyberdach ze sterowaniem elektrycznym, zabezpieczeniem i wewnętrzną zasłonką
- Bezpieczne domykanie szyb bocznych
- Składany kluczyk z przyciskiem alarmu
- Zdalne sterowanie kluczykiem
- Podwójny inteligentny kluczyk z elektroniczną blokadą kolumny kierownicy
- Sześć głośników, w tym dwa głośniki wysoko-tonowe
- Kontrolki systemu audio umieszczone na kierownicy
- Komputer samochodowy z pomiarem temperatury zewnętrznej
- Gniazdka 12V prądu stałego pod panelem wskaźników
- Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, składane i podgrzewane
- Automatyczna aktywacja reflektorów i wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Duży schowek centralny
- Przenośna popielniczka
- Zegar cyfrowy
- Podwójne siłowniki gazowe w klapie bagażnika
- Rączka wewnątrz klapy bagażnika ułatwiająca zamknięcie
- Uchwyty na kubki – z przodu i z tyłu foteli deluxe
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
- Osłona na bagaż i siatka zabezpieczająca
- Przegroda bagażnika z regulowaną wysokością i boczna osłona na bagaż
- Skrzynka z narzędziami w przestrzeni bagażowej
- Przełącznik elektronicznego zwalniania klapy bagażnika
- Regulacja pochylenia i wysunięcia kierownicy
- Podgrzewana kierownica
Bezpieczeństwo
- Zintegrowane nadwozie samonośne składające się w 40% ze stali o zwiększonej wytrzymałości z 10 obszarami dodatkowo wzmocnionymi
- Boczne belki przeciw-uderzeniowe chroniące przed skutkami kolizji bocznych
- Siedem poduszek powietrznych: przednie dla kierowcy i pasażera, przednie i tylne kurtyny powietrzne, boczne poduszki z przodu, poduszka chroniąca kolana kierowcy
- Pasy z ogranicznikami obciążenia i podwójnymi napinaczami
- Blokada poduszki powietrznej dla pasażera z przodu
- Tylne czujniki parkowania
- Przednie czujniki parkowania
- Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEBS)
- Ostrzeganie przed przeszkodami z przodu (FCW)
- System ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)
- System wspomagania jazdy w jednym pasie ruchu (LKAS)
- Asystent świateł drogowych (HBA)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) – tylko w UE
- 4-kanałowy system ABS
- Elektroniczny program stabilizacji (ESP) z hydraulicznym wspomaganiem hamowania (HBA), wspomaganiem ruszania na podjeździe (HSA) i aktywną ochroną przed dachowaniem (ARP)
- Awaryjne światła stopu (ESS)
- Wentylowane tarcze hamulców przednich
- Tarcze hamulców tylnych
- Lampki wewnętrzne zapalające się przy otwartych drzwiach
- Immobilizer
- Tylna wycieraczka ze spryskiwaczem i regulowaną częstotliwością pracy
- Ręczny hamulec postojowy
- Blokada zamków drzwi dla ochrony dzieci
- Automatyczna blokada zamków drzwi w czasie jazdy
- Sygnał dźwiękowy przypominający o konieczności zapięcia pasów we wszystkich fotelach w czasie jazdy
- 3-punktowy środkowy pas bezpieczeństwa z tyłu
- Nowy ISOFIX oraz uprząż do mocowania fotelika dla dziecka
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- System monitorujący ciśnienie w oponach
Więcej szczegółów na http://www.ssangyong.pl/modele/tivoli
Facebook
RSS