Site icon Sukces jest kobietą!

SSANG YONG TIVOLI: dynamiczny SUV dla kobiety

Do recenzowania TIVOLI podeszłam entuzjastycznie (Hurra! Auto do testu!) a jednocześnie z dużą dozą sceptycyzmu. Piękna, dynamiczna linia nadwozia, średniej wielkości bryła auta wydawały się na pierwszy rzut oka stworzone dla kobiety…

Co tu dużo mówić – piękny, krwisto-czerwony kolor nadwozia również mocno nęcił kobiece zmysły.  Sceptycyzm sprowadzał się do pytania: „A może to tylko ładne „opakowanie”, a osiągi będą przeciętne?”

 

Model, który miałam okazję testować napędzany był 1,6-litrowym silnikiem Diesla e-XDi160 o mocy 115 KM z filtrem cząstek stałych (CDPF). Skrzynia biegów – automatyczna.

Przez kilka dni testów TIVOLI nie miał ze mną lekko – warszawskie korki w trakcie dojazdów do pracy, trasa o długości kilkuset kilometrów drogą krajową, równie długa trasa autostradą, liczne podjazdy, i niekoniecznie wyasfaltowane wiejskie dojazdówki.

Podczas jazdy miejskiej niewątpliwie pomagała automatyczna skrzynia biegów. Na trasie pozytywnie zaskoczyła mnie moc silnika, który pozwolił na wykonywanie manewrów wyprzedzania, na które nie zawsze przy jeździe swoim SUVem się decydowałam. Parkowanie z kamerą z tyłu, podglądem i czujnikami parkowania okazało się niezwykle proste. To duże ułatwienie dla kobiet, których parkowanie w miejskiej dżungli może mocno stresować. TIVOLI bardzo ładnie radził sobie na nierównej drodze z dziurami (nierówności nie były mocno odczuwalne) jak i na podjazdach (samochód nie „leciał” do tyłu).

Dużym ułatwieniem okazał się dla mnie system inteligentnego kierowcy, który pozwala na regulowanie wspomagania kierownicy. Dla kogoś o wystarczających umiejętnościach kierowniczych tryb „normalny” zdawał egzamin. Przy trybie „comfort” robi się już bardzo lekko.

Pozytywnym zaskoczeniem okazała się dla mnie świetna widoczność z fotela kierowcy. W TIVOLI siedzi się wysoko i ma się poczucie „ogarniania” całej przestrzeni zarówno przed nami, jak i po bokach. W lusterkach –  świetna widoczność. Oczywiście zarówno lusterka jak i fotel można dowolnie wyregulować dla własnej wygody. Duży plus za spory bagażnik, do którego spokojnie można zapakować kilkuosobową rodzinę na kilkudniowy wypad.

Wnętrze TIVOLI jest bardzo estetyczne, a jakość tkanin i materiałów bardzo dobra. Moim ogólnym, bardzo subiektywnym odczuciem było niezmienne, towarzyszące przez kilka dni testowania: „Dobrze się w nim czuję!”.

Nie jestem pasjonatką motoryzacji. Ale samochód, którym jeżdżę musi mi się (jak typowej kobiecie) podobać, mieć liczne udogodnienia (czujniki parkowania), dobrze przyspieszać, mieć wyższe zawieszenie (nie wiadomo kiedy przytafi się jakiś krawężniki…) i komfortowo dowieźć mnie do celu. Reasumując: ma być praktyczny, ale i komfortowy. TIVOLI spełnił te założenia zarówno jeśli chodzi o jazdę miejską, jak i na trasie.

Ssang Yong to koreańska marka, która próbuje skraść serca i portfele przede wszystkim Polek. Po kilkudniowym testowaniu TIVOLI z przekonaniem stwierdzam,  że w ręku ma poważne argumenty w ręku.

 

Tivoli

*Dane techniczne na podst. Informacji Ssang Yong Motors Polska

■ WYPOSAŻENIE

Mechanika

Fotele

Klimatyzacja

Styl i wykończenie

Wygoda

Bezpieczeństwo

Więcej szczegółów na http://www.ssangyong.pl/modele/tivoli

Exit mobile version