Co można zrobić z pierwszą wypłatą? Każdy ma na nią własny plan. Warto jednak zauważyć, że nie zawsze jest ona przeznaczana na poważne rzeczy. Czasami dzięki niej młodzi pracownicy po prostu dobrze się bawią
Pierwsza wypłata zazwyczaj nie jest zbyt wysoka, otrzymuje ją bowiem ktoś, kto jest na początku swojej kariery i wszystkiego dopiero się uczy. Uczy się nawet tego, jak w odpowiedni sposób dysponować swoim budżetem. Jak się okazuje, sporą część z nich przeznacza też na rozrywkę.
Osoby młode zanim założą rodzinę powinny rozwijać się zawodowo, inwestować w siebie poszerzając swoją wiedzę na różnego rodzaju kursach, inwestować w przyszłość oraz korzystać z życia. Przeciętny, średni dochód młodego pracownika wynosi około 2120 zł, jednak po zapłaceniu różnego rodzaju na inne wydatki zostaje mu zazwyczaj około 550 zł.
Aż 39% osób pomiędzy 18 a 24 rokiem życia deklaruje, że jest w stanie jednorazowo na rozrywkę przeznaczyć od 400 do 800 zł, a 33% od 200-400 zł. Młodzi w wieku 25-34 lat wydają się być bardziej rozsądni i deklarują, iż jedynie 100-200 zł (38%) oraz 200-400 zł (35%). Powyżej 800 zł na jednorazową zabawę jest w stanie przeznaczyć jedynie 10% osób w wieku 25-34 lat. Osoby w wieku studenckim wydają więc na rozrywkę prawie czterokrotnie więcej niż ich nieco starsi koledzy – co jest dość zaskakujące biorąc pod uwagę możliwości zarobkowania na przykład podczas studiów. Blisko 40% młodych ludzi, znajdujących się pomiędzy 18 a 24 rokiem życia twierdzi, że składa się na droższe aktywności. Osoby te mają także czas najczęściej w godzinach porannych lub w weekendy. Ci nieco starsi, a więc mający 25-34 lata korzystają z czasu wolnego po południu i wieczorem. Oni też rzadziej składają się na wspomniane rozrywki.
Tempo życia oraz wiele zadań do wykonania w ciągu dnia nie dziwią, że chętniej sięgamy po rozrywki bardziej angażujące niż tylko oglądanie telewizji. Młodzi stawiają tu oczywiście na aktywność (31%), część z nich chętnie spędziłaby ten czas w kuchni (29%) lub na imprezach (28%). Gorzej podchodzą do do kreatywnego spędzania wolnego czasu (27%). Na kreatywność stawiają natomiast pracownicy będący pomiędzy 25 a 34 rokiem życia (39%). Oni też preferują kulturę (34%) czy kulinaria (31%). Upodobania te zmieniają się z wiekiem, a także wpływają na nie trendy, gdyż ludzie częściej oddają się niestandardowym rozrywkom i w czasie wolnym chcą spełniać swoje marzenia.
Źródło: InnovationPR