Ta kampania marketingowa z RPA stała się tematem rozmów na całym świecie. Całkiem zresztą słusznie, ponieważ uderza w bolesne miejsce i otwiera dyskusję na temat roli kobiet na rynku pracy.
„Jej miejsce jest w kuchni” – napisane wielkim, tłustym drukiem obok wizerunku kobiety. Poniżej dopisek: ponieważ jest dietetyczką. To tylko jeden z długiej serii obrazów, jakimi firma PPS for Professionals zaatakowała odbiorców mediów w RPA niecałe dwa miesiące temu.
Według PPS celem było otwarcie debaty na temat tego, gdzie widziane są w RPA kobiety, bez względu na pochodzenie etniczne. – Bez względu na kwalifikacje, kobiety w swoich zawodach nie są traktowane jako równe z kolegami, ponieważ najpierw są widziane jako kobiety, dopiero później jako wykwalifikowane pracowniczki – mówi Ayanda Seboni, dyrektor wykonawcza PPS ds. marki, marketingu i komunikacji.
Nie jest przypadkiem, że kampania odbyła się właśnie w RPA, gdzie kobiety stanowią większość społeczeństwa i są statystycznie lepiej wykształcone od mężczyzn. Jednocześnie piastują tylko 44% miejsc pracy o wysokich kwalifikacjach i ta liczba nie zmienia się od lat.
Stąd właśnie pomysł, by w stereotypowe postrzeganie kobiety uderzyć właśnie stereotypem, mocno zresztą seksistowskim. Sądząc po światowym wydźwięku akcji, cel udało się osiągnąć z nawiązką. Z nieskrywaną satysfakcją prezentujemy poniżej wybrane obrazy z kampanii: