Współczesne kobiety oprócz tysięcy par butów, kompletów bielizny i biżuterii w szaleją na punkcie toreb. Między torebką a jej właścicielką wytwarza się pewnego rodzaju więź emocjonalna, porównywalna do uczucia panującego między mężczyzną a jego samochodem
Torebka stała się nieodzowną częścią garderoby. Towarzyszy nam wszędzie – w pracy, podróży, na spacerze, podczas romantycznej kolacji z ukochanym czy w drodze na przyjęcie. Jedyne co się zmienia to jej forma: mała, zgrabna, poręczna, na pasku lub kopertówka lub duża, pakowna, praktyczna, kiedy indziej bardzo elegancka, skórzana, prosta, w stonowanych odcieniach i normalnym rozmiarze. Czy tego chcemy czy nie, życie bez torebek byłoby z pewnością trudniejsze. Każdy strój traciłby swój niepowtarzalny urok, stając się nijakim, nudnym, pozbawionym wyrazu.
Pokaż mi torebkę, a powiem ci kim jesteś ?
Damska torebka to odzwierciedlenie osobowości właścicielki, jej temperamentu, statusu i gustu, a także nastroju i emocji. Dodatkowo moda sama w sobie dyktuje warunki i stawia wymagania . Dlatego decyzja o jej zakupie nie jest łatwa. Najczęściej długie, bierne patrzenie na nią oraz dotykanie z każdej strony, czy aby to na pewno ta, pozwala na dokonanie ostatecznego werdyktu i wypowiedzenie tych znamiennych słów: „biorę ją”.
Rozpoczynając temat toreb, każda kobieta myślami ucieka do tych najbardziej niedostępnych, nieosiągalnych i najdroższych modeli. Wszystkie wyżej wymienione przymiotniki idealnie określają perełki tworzone przez jeden z najbardziej ekskluzywnych domów mody Prada. Historia firmy założonej w 1913 roku przez Mario Prada doskonale obrazuje i udowadnia, iż produkcja wyrobów luksusowych jest skazana na sukces. Od początku działalności skórzane torby tworzone były z doskonalą precyzją, z najlepszych materiałów, pod okiem wirtuozów kunsztu krawieckiego. Wszystko sprowadzało się do jednego – aby w żadnym wypadku nie miały sobie równych. Pomimo upływu lat nic się nie zmieniło, włoski gigant ciągle utrzymuje się w czołówce najlepszych marek na świecie.
Torebka z etykietą Prady odzwierciedla status szczęśliwej posiadaczki. Symbolizuje siłę i kobiecość, to swoista inwestycja. Sienna Miller, Jennifer Lopez i Victoria Beckham to tylko niektóre z fanek toreb made by Prada. Panie słynące z nienagannego stylu, ogromnej klasy i nieskończonych pokładów inspiracji są idealnymi ambasadorkami marki. Dzięki temu Prada to luksus sam w sobie, który nie potrzebuje się reklamować.
Prada ma już ponad 100 lat. A dokładnie rok 1913 jest oficjalnym początkiem włoskiego domu mody. Lecz prawdziwy sukces to dopiero lata 80-te. Dzięki wnuczce założyciela o imieniu Miuccia świat dowiedział się o luksusowych skórzanych torbach i co najważniejsze je pokochał. W 1978 roku Miuccia Prada odziedziczyła firmę i poszerzyła działalność o linię ubrań haute couture i pret-a-porter. A zatem aktualnie Prada to właściwie Prada Group, która skupia w sobie kilka największych marek na świecie, m.in.:Fendi, Helmut Lang, Giorgio Armani i Gil Sander.
Autor tekstu: Anna Nowak
Źródło zdjęć: Flickr
Facebook
RSS