Monika Chajęcka, właścicielka i twórczyni marki WELCOMEFINANCE.PL i WELCOMENIERUCHOMOSCI.PL oraz MC Sweet Sp. z o.o. to kolejna Bohaterka naszego cyklu „Biznes się nie poddaje”.
Firmy, z którymi współpracuje Pani Monika w ramach ubezpieczeń to: AEGON, Allianz, AXA, BENEFIA, COMPENSA, ERGO HESTIA, GENERALI, HDI, Inter Risk, Inter Ubezpieczenia, Link4, MTU, Nationale Nederlanden, Open Life, Proama, PRUDENTIAL, PZU, UNIQA, Warta, Wiener.
Znakomite efekty i powiększające się grono zadowolonych klientów zawdzięcza swojej wytrwałości i głębokiej znajomości rynku. Wierzy, że powodzenie tego, co robimy, zależy również od pozytywnego nastawienia. Zapraszamy do wywiadu!
Jak pandemia wpłynęła na Pani firmę, klientki, zespół?
Trudno odpowiedzieć na to pytanie, gdyż tak naprawdę nie wiadomo, które firmy najmocniej dotknęła epidemia Covid – 19.
Nie mogę powiedzieć, że pandemia i Covid 19 nie wpłynął na moją firmę. W jakimś minimalnym stopniu na pewno. Daje się zauważyć mniejszą konsumpcję, mniej transakcji oraz mniejszy rynek. W mojej branży nadal jest nadwyżka podaży nad popytem.
Mam jednak głęboką nadzieję, że grono firm poradzi sobie z tą obecną sytuacją. Ja jestem osobą, która zawsze widzi raczej dobre strony życia i zawsze staram się dostosowywać swoje działania oraz swoje możliwości do zmieniającej się rzeczywistości.
Mogę powiedzieć, że ja już wcześniej przygotowywałam się na rożnego rodzaju zmiany, od kilku lat zaczęłam mocno dywersyfikować swoje działania w biznesie. Niemniej jednak dokładnie przyglądam się każdej sytuacji oraz transakcji i ograniczyłam wydatki związane chociażby na reklamę.
Jak poradziła sobie Pani z pierwszym szokiem i przetrwała czas ogólnopolskiej kwarantanny?
Była to dla mnie trudna sytuacja, gdyż nagle wszystko się zatrzymało i miałam sporo czasu na zastanowienie się nad obecną sytuacją oraz nad przyszłością. Miałam również sporo czasu nad przemyśleniem istotnych zagadnień dotyczących rozwoju swojej firmy m.in. pracy zdalnej. Jestem osobą, która bardzo ceni sobie szeroko pojęte kontakty biznesowe, gdyż uważam, że biznes tworzy się z ludźmi i jest dla ludzi. Niektóre spotkania były przekładane lub odbywały się przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa. Część rozmów bezpośrednich zamieniłam na rozmowy poprzez różnego rodzaju komunikatory, np. zoom. Taka forma również doskonale się sprawdza i w obecnej sytuacji jest jedną z lepszych form współpracy. W celu dopinania różnego rodzaju formalności, wykorzystuję również formę zdalnej wysyłki dokumentów, jeśli są wymagane w mojej branży finansowej.
Najważniejsze w mojej ocenie jest to, że została zachowana ciągłość pracy, nie musiałam zamykać ani zawieszać firmy, a wręcz przeciwnie, wprowadziłam nowe produkty, które doskonale sprawdzają się w pracy zdalnej. Najważniejsze jest to, aby się nie poddawać losowi, tylko aby mieć los w swoich rękach.
W jaki sposób dbają Państwo obecnie o bezpieczeństwo?
W firmie od pierwszego dnia, w którym wystąpiło zagrożenie, zostały wprowadzone środki bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia. W siedzibie firmy zwiększono środki higieny. Podczas rozmów z klientami zachowujemy odpowiednią odległość między sobą. Na szczęście w biurze mamy kilka biurek i rozmówcy mogą siedzieć osobno.
Większość kontaktów międzyludzkich ograniczyłam do minimum, a jeśli takowe musiałyby się odbyć, to w maseczkach.
Nie organizujemy również dodatkowych zespołowych spotkań ani szkoleń, raczej są to rozmowy indywidualne. Wszystkie spotkania oraz terminy są wcześniej zaplanowane i poukładane, w taki sposób, że nie ma przypadkowości i spotkania się nie nakładają. Zawsze trzeba wcześniej się umówić i ustalić termin spotkania. Część zadań jest wykonywana zdalnie. W tej chwili bardzo ważne jest dla mnie delegowanie zadań do poszczególnych osób i nadawanie odpowiednich uprawnień.
Jak utrzymuje Pani wewnętrzną równowagę w tym trudnym czasie?
Staram się utrzymywać kontakt z rynkiem, kontakt z ludźmi oraz nie przyjmować bezpośrednio do siebie negatywnych faktów.
Ważne jest dla mnie to, aby otaczać się pozytywnymi ludźmi i takimi, którzy mogą dać nam wartość dodaną i wnieść coś dobrego w nasze życie.
Dla mnie ważna jest również sfera duchowa oraz mentalna. Aby utrzymywać zdrowie w dobrej formie, staram się być osobą aktywną i korzystam kilka razy w tygodniu z szeroko pojętej aktywności sportowej. Na co dzień lubię również podróżować, poznawać nowych ludzi, a także zwiedzać.
Aktywnie biorę udział w biznesowych wydarzeniach, których uczestnikami są praktycy oraz ludzie biznesu. Staram się słuchać ekspertów, znanych autorytetów w swoich dziedzinach, inspirujących prelekcji oraz brać udział w interesujących targach w celu promocji swoich produktów oraz usług.
Jakie plany rozwoju ma Pani firma na najbliższe miesiące?
W ciągu najbliższych kilku miesięcy, zamierzam wprowadzić nowe usługi na rynek dotyczące pośrednictwa finansowego oraz pośrednictwa ubezpieczeniowego.
Na pewno cały czas aktywnie prowadzę i będę prowadzić rekrutację na terenie całej Polski, dotyczącą świadczenia usług ubezpieczeniowych oraz finansowych na szeroko pojętym rynku.
Kluczowa w tym wszystkim jest możliwość wykonywania pracy zdalnej na terenie całej Polski, poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii i nowoczesnych narzędzi pracy zdalnej.
Nowe technologie, nowe formy komunikacji, nowoczesne produkty, nowoczesne zarządzanie, pozwalają wyjść naprzeciw wszechotaczającej nas rzeczywistości.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:
Fot. Milton Mieloch
Facebook
RSS