Z wielką przyjemnością przedstawiamy rozmowę z Katarzyną Szulim, Bohaterką kampanii społecznej #JestemPewna w dziewiątej już, zbliżającej się edycji książki „Sukces jest kobietą” a właścicielką nagradzanej Agencji Public Relations COMMFORT SAFETY – kobietą rodzinną i aktywną biznesowo, dla której każda relacja jest na wagę złota!
Właścicielka wieloletniej Agencji Public Relations i Marketingu obsługującej marki premium. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziałach: Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Europeistyki. Swoje osiągnięcia zawodowe zawdzięcza bardzo dobrej organizacji dnia pracy, charyzmie, pasji oraz ogromnej sympatii do otoczenia.
Firmę o specjalizacji Public Relations założyła ponad 15 lat temu. Jej głównymi zadaniami są projekty consultingowe, doradcze w obszarach komunikacji produktowej, kryzysowej, personal branding oraz brand awareness.
Agencja specjalizuje się w branżach: elektromobilność, medycyna, edukacja, zdrowie, IT oraz z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W ostatnim roku Agencja Commfort Safety mocno rozwinęła się w branżach personal branding’u oraz branży artystycznej, wznawiając skrzydło managementu gwiazd.
W czerwcu 2023 nagrodzona Orłem tygodnika Wprost w kategorii Lider Regionu.
Prywatnie jest mamą 16-letniej Amelii, pasjonatką holistycznego stylu życia oraz podróży, szczególnie tych w klimatach śródziemnomorskich. Miłośniczka fitnessu i Bachaty.
Jej motto życiowe brzmi: „Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz być w ciągłym ruchu.”
Czyje wsparcie było i jest dla Pani ważne w budowaniu kariery zawodowej?
Katarzyna Szulim, właścicielka agencji Agencji Public Relations COMMFORT SAFETY: Myślę, że wsparcie rodzinne stanowi dla mnie fundamentalną motywację do zdobywania kolejnych celów zawodowych. Bez niego nie byłabym tym, kim jestem. Codziennie słyszę pozytywne słowa od najbliższych, które dodają mi siły i energii do działania. Jednak również istotne są dla mnie wskazówki i podpowiedzi ze strony mentorów i kolegów z branży. Nie ukrywam, że nauczyłam się od nich wiele. Potrafiłam ich słuchać. A to wszystko dało mi klucz do biznesu. Zdecydowanie „Pokora” jest tym, co daje punkt odniesienia, aby się rozwijać.
Jakie cechy, według Pani, powinna mieć skuteczna kobieta biznesu?
Dzisiejsza kobieta biznesu powinna odznaczać się wieloma cechami. To one przyczyniają się do osiągnięcia zamierzonych działań. Jest to przede wszystkim elastyczność i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. A co jeszcze? Uważam, że w obecnym świecie biznesu trzeba być gotowym na wyzwania. Oprócz tego szybko reagować na zmiany, nowości. Ważne jest również budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. Dodatkowo zdolność do podejmowania ryzyka w połączeniu z umiejętnością podejmowania świadomych decyzji. Nie można też zapomnieć o empatii i umiejętności współpracy z innymi ludźmi, dzięki którym zbudujemy zgrany zespół czy stworzymy ciekawy projekt.
Jak kobiety mogą uczyć się współpracy, żeby zastępować nią rywalizację?
Według mnie istnieje kilka kluczowych działań w tej sprawie. Mowa tutaj o budowaniu świadomości swoich własnych sił oraz zrozumienie, że współpraca może przynieść więcej korzyści niż rywalizacja. Kolejnym elementem jest rozwijanie umiejętności komunikacji i empatii. Poza tym bardzo ważna staje się perspektywa słuchania innych osób oraz wspólne rozwiązywanie problemów na tym polu. Z mojej strony proponuję uczestnictwo w różnych spotkaniach w ramach wsparcia, gdzie następuje wymiana zdań z obydwóch stron. Stworzenie środowiska, w którym nagradza się współpracę, czy nawet synergię zespołu, a nie indywidualny sukces powinny zachęcać kobiety do bardziej kooperacyjnego podejścia w biznesie. Ja jestem zdecydowanie za teamem.
Gdzie kobiety powinny szukać wiedzy i inspiracji podczas startu z własnym biznesem?
Kobiety rozpoczynające własny biznes mają wiele możliwości, by zdobywać wiedzę i czerpać inspirację. Warto korzystać z dostępnych zasobów on-line, takich jak kursy, webinary czy platformy edukacyjne skierowane specjalnie dla przedsiębiorców. Ponadto mogą szukać pomocy wśród swoich mentorów lub bardziej doświadczonych osób. Ode mnie proponuję udział w konferencjach, spotkaniach branżowych czy lokalnych grupach przedsiębiorczych.
Uważam, że to doskonała okazja do wymiany zdań i pomysłów na temat prowadzenia własnego biznesu. Warto również skorzystać z fachowej literatury biznesowej, w formie książek, artykułów bądź podcastów. Na koniec bardzo istotne własne doświadczenie, które jest czasami najlepszą dla nas lekcją, nawet pomimo napotkanych prób i błędów własnego serca, intuicji nic nie zastąpi.
Jak uchronić się przed błędami i zminimalizować ryzyko, idąc „na swoje”?
Myślę, że ważne jest tutaj solidne przygotowanie się i zdobycie profesjonalnej wiedzy związanej z otwarciem własnego biznesu, po to, aby uchronić się przed ewentualnymi niepowodzeniami. Badania rynku, analiza konkurencji, zrozumienie potrzeb klientów – to wszystko jest wymagane w podjęciu bardziej świadomych decyzji. Ponadto opracowanie elastycznego planu biznesowego, posiadanie własnych wytycznych i celów, pozwoli lepiej kontrolować kierunek, w którym zmierza dany biznes. Myślę, że można również skorzystać z doświadczenia innych przedsiębiorców. A oto kilka osobistych wskazówek ode mnie:
• Podejmując ryzyko, pamiętaj o rozsądnym podejściu finansowym,
• Unikaj nadmiernych zobowiązań i staraj się zarządzać finansami z rozwagą,
• Ucz się na własnych błędach. Przeanalizuj, co poszło nie tak i jak można to poprawić,
• Nie zapominaj o zbudowaniu odpowiedniej grupy wsparcia. Rodzina, przyjaciele, współpracownicy czy branżowe kontakty są w tej drodze biznesowej nieocenione.
Jak podsumuje Pani rok 2023 oraz jakie trendy przewiduje Pani na 2024?
Rok 2023 był na pewno rokiem wielu zmian, nie tylko w samej branży, ale przede wszystkim wewnątrz w mojej firmie. Zdarzyło się wiele różnych sytuacji, za które jestem bardzo wdzięczna, bo teraz doceniam to, co mam dziesięć razy bardziej. Osobiście przeszłam ogromną metamorfozę, co pozwala mi podejmować decyzję w oparciu o szerszą wiedzę, perspektywę i doświadczenie.
W kontekście biznesowym zdecydowanie jednym z większych projektów, z którego jestem bardzo dumna to rozwój branży elektromobilnej oraz 30–lecie marki Isover.
Co do przyszłości, sądzę że 2024 rok będzie na pewno rokiem wielu nowości u nas w Agencji. Mamy w planach postawienie bloga i rozwój branży PR w oparciu o nowe technologie. Będzie to rok mocnego rozwoju AI, jest to nowe narzędzie, które na pewno wiele zmieni, ułatwi działania komunikacyjne, ale też będzie wymagał od nas PR‘owców większej czujności.
Jestem przekonana, że 2024 rok to będzie czas wejścia na nowy poziom komunikacji człowiek – marka. Trzymam kciuki za wszystkich swoich kontrahentów i wierzę, że w 2024 r. osiągniemy więcej.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy na STRONĘ WWW!
Fot. Piotr Wroniewicz – Camera Piotrka
Źródło: materiał promocyjny Partnera
Facebook
RSS