Zacisze Anny Korcz to miejsce niezwykłe, pełne uroku i niesamowitej magii. Wszystko dlatego, że oddalone jest zaledwie 40 kilometrów od Warszawy i położone nad malowniczym brzegiem rzeki Wkry, w Pomiechówku, w powiecie nowodworskim. Miejsce tętni życiem prawie cały rok. Znane jest z przepięknej, czystej plaży i spływów kajakowych oraz eleganckiej sali konferencyjno-weselnej, w której odbywają się imprezy okolicznościowe. Kto chociaż raz był w Zaciszu, wie, że łatwo o nim zapomnieć się nie da. Dlatego postanowiłyśmy połączyć ukochane miejsce naszej ambasadorki Ogólnopolskiej Kampanii – Diagnostyka jajnika, Twoja historia nie musi być złośliwa z organizacją akcji, jakiej jeszcze nie było i zaprosić kobiety na jedyne w swoim rodzaju spotkanie: warsztaty „Drugie życie – Nowa JA”.
Akcja adresowana była do wszystkich kobiet, które miały za sobą trudny czas i bardzo potrzebowały motywacji do działania.
Do Pomiechówka (http://zacisze-pomiechowek.pl/) przybyły panie, które wzięły udział w konkursie ogłoszonym na stronie Kwiatu Kobiecości polegającym na opisaniu swojej trudnej historii i doświadczeń w jej przezwyciężaniu. Nasze warsztaty miały tchnąć w nie nowym życiem, dać energię do działania i pomóc odzyskać przede wszystkim harmonię w życiu. Brało w nich udział ponad 30 kobiet z całej Polski.
Spotkanie otworzyła Ida Karpińska, Prezes Kwiatu Kobiecości, wraz z Anną Korcz, która tego dnia była nie tylko ambasadorką Kampanii ale przede wszystkim gospodynią tego niezwykłego spotkania. Sala konferencyjna w Zaciszu powitała nas ciepłem bijącym od płomieni w kominku, świeżo narąbanego drewna i naturalnymi zapachami kosmetyków i świec Nacomi. Wrażenie zapierało dech w piersiach i z każdym przybyłym gościem atmosfera spotkania robiła się nadzwyczajna. Pierwsza część warsztatów upłynęła niepostrzeżenie. Anna Korcz opowiedziała o własnych doświadczeniach w „byciu sobą”, wprowadziła dużo dobrej energii, dzięki czemu do części teoretycznej warsztatów przeszłyśmy wyjątkowo pogodnie.
Ewa Tyralik, trenerka komunikacji i autorka książki „Ewka, co cię ugryzło. Jak się zrozumieć i porozumieć” rozmawiała z uczestniczkami o tym, jak dogadywać się z samą sobą i wspierać się w trudnych chwilach. To, co mówimy do siebie bowiem ma niebagatelny wpływ na nasze postrzeganie świata i wpływa na relacje z innymi ludźmi. Ma także moc redukowania stresu albo wprost przeciwnie – nakręcania spirali autostresu. Autoempatia to narzędzie, które pomaga redukować stres, w efekcie czego wspieramy poczucie dobrostanu i mamy lepsze związki z ważnymi dla nas osobami. Uczestniczki poznały główne blokady komunikacji, które kobiety najczęściej stosują wobec siebie i nauczyły się, jak sobie z nimi radzić.
W przyjemną część warsztatów, jak ją przewrotnie nazwaliśmy, i świat kosmetyków Nacomi – Partnera Kampanii i całej akcji, przeniosła nas Małgorzata Zawada, autorka psychokosmetyki w Polsce. „Jeśli chcesz wiedzieć, o czym myślałeś wczoraj, spójrz dzisiaj na swoje ciało”– mówi stare indiańskie przysłowie. Znaczy to tyle, że ciało i dusza stanowią jedno. Nasze uczucia i przekonania wpływają na nasze zdrowie i wygląd – i na odwrót. Wiemy o tym rano, kiedy niewyspane i zgryźliwe zwlekamy się z łóżek. Potem jednak zapominamy. Przemęczamy się, dręczymy kompleksami, tłumimy emocje, boimy się być autentyczne. I nie cieszymy się życiem. Na szczęście wszystko można zmienić, co udowodniła wszystkim obecnym Małgosia, zdradzając tajemnice odnowy. Jej doskonałe, praktyczne rady, dotyczące stosowania naturalnych kosmetyków zaskoczyło niejedną z nas. Od kosmetycznej teorii został tylko krok, by wszelkich dobrodziejstw spróbować na własnej skórze, o co zadbały Panie z Pracowni Urody (http://www.pracownia-urody.com.pl/), Monika Zieleniucha i Beata Łempicka. Wykonały kosmetykami Nacomi masaże i inne zabiegi relaksująco-upiększające na twarzach uczestniczek – ochotniczek. Marka kosmetyków naturalnych Nacomi, reprezentowana w „Zaciszu” przez jej właścicieli Alicję Bularz, Izabelę Wrońską i Mirosława Gawlińskiego, jest jednym z głównych sponsorów Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa”.
„Nacomi to bardzo młoda na polskim rynku marka kosmetyków naturalnych, ale niezwykle prężnie i sensownie się rozwijająca. Już nie tylko w Polsce, ale także w świecie. W portfolio firma posiada preparaty dla kobiet, dzieci i dla mężczyzn. Z radością pomagamy marce w zdobywaniu uczuć i przyzwyczajeń klientów, gdyż sami znamy i doceniamy wartość kosmetyków Nacomi” – mówi Monika Iskandar, dyrektor zarządzająca IMR advertising by PR (agencja PR marki Nacomi). Zachwytom nad produktami nie było końca, a każda z pań mogła na własnej skórze poczuć dobrodziejstw natury.
Czas między przerwami w wykładach harmonijnymi dźwiękami umilał duet Wake a Wish (https://www.facebook.com/wakeawishmusic/). Pięknym, soulowym głosem śpiewała nasza uzdolniona koleżanka Aleksandra Kościucha, która na co dzień pracuje w Organizacji, a za klawiaturą zasiadł Wojciech Sobczak-Wojeński.
Po części przyjemnej warsztatów, pełnej zapachów, balsamów i cudownych aromatów jak z najprawdziwszego sadu i pola naszym doznaniom estetycznym i smakowym mógł jedynie dorównać szef kuchni Zacisza, Mariusz Cieśliński, serwując uroczysty obiad, z kaczką w sosie wiśniowym z buraczkami, o zupie borowikowej nie wspominając. Ta wspaniała uczta była możliwa dzięki Sponsorom kulinarnym tego dnia w Zaciszu – firmie Mati oraz Sweet Home, która zadbała o słodkości do kawy i przygotowała dla Organizacji niebywałą niespodziankę – tort z przesmacznym motywem „kwiatkowym”.
Kolejne spotkania z praktyczną stroną urody zaowocowały doskonałą umiejętnością selfmakijażu. Zajęcia prowadziła Justyna Gumińska, wizażystka, kosmetolog, szkoleniowiec. Justyna bierze udział w wielu sesjach zdjęciowych gwiazd, pokazach mody, warsztatach. Kocha ludzi i praca dodaje jej sił życiowych, więc nie mogło jej z nami zabraknąć. Wszystkie panie dzielnie słuchały wskazówek, i od razu weryfikowały z malowaną przez Justynę uczestniczką warsztatów, jak podkreślać swoje atuty i tuszować niedoskonałości. W wyzwaniu tym, niezastąpione okazały się kosmetyki mineralne firmy Annabelle Minerals (http://www.annabelleminerals.pl) Pasją marki jest wydobywanie piękna z otaczającej nas rzeczywistości, dlatego też misją Annabelle Minerals stało się dążenie do tego, by każda kobieta uwierzyła, że nosi w sobie piękno. Piękno, które jest odbiciem jej duszy. Firma ufundowała przepiękne zestawy dla każdej z uczestniczek spotkania.
Dużo emocji i bardzo interesujących informacji dostarczył nam wykład kolejnej z prelegentek, Ani Męczyńskiej, która korzystając z bogatego doświadczenia swojej pracy jako kostiumografa i stylistki w popularnych serialach telewizyjnych, opowiedziała nam o stylach w modzie posiłkując się konkretnymi przykładami gwiazd.
Ostatnie spotkanie z doktorem Tadeuszem Oleszczukiem postawiło nad całością warsztatów przysłowiową „kropkę nad i”. Jego nowatorskie, holistyczne podejście do zdrowia, jako całości przekonało nas przede wszystkim jak ważne jest analizowanie przyczyn dolegliwości a nie leczenia ich objawów. Tadeusz Oleszczuk, doktor nauk medycznych, jest specjalistą – ginekologiem w placówce POLMED.
Ta sieć profesjonalnych placówek medycznych (www.polmed.pl) od lat wspiera Kwiat Kobiecości. Nie zabrakło naszego Partnera i w kolejnej akcji, a każda z pań wyposażona została w bardzo praktyczny prezent – podstawowy pakiet apteczki medycznej.
O wyjątkową jakość spotkania zadbały również firmy: Homemade – 100% gotowe dania obiadowe, (www.homemade.pl) JBB – największa firma przetwórcza w Polsce.
Partnerami medialnymi akcji zostały najlepsze portale dla kobiet: www.ohme.pl, www.damosfera.com, www.sukcesjestkobieta.pl, www.naobcasach.pl, www.ikmag.pl, www.zatokapiekna.pl
To był wyjątkowy czas dla nas wszystkich. Pełen wzruszeń, uśmiechu, czasem i łez. Łez, które z pewnością były wynikiem potrzebnych refleksji i przekonania, że odważny, pozytywny umysł jest w stanie wygrać z najgorszymi wizjami.
Facebook
RSS