Izabela Bagińska, właścicielka warszawskiej kliniki IB SKINSPACE. Jej energii i zamiłowaniu do działania niestraszna „korona”. Pomoc, którą ciągle oferuje Pacjentom, wymogła jeszcze konkretniejsze działania na rzecz ich zdrowia i bezpieczeństwa. Uśmiechnięta i przewidująca – oto prawdziwa Liderka dla swojego Zespołu!
Redakcja: Pani Izabelo, jakie były reakcje w Pani firmie na ogłoszenie stanu epidemii w Polsce? Jak przyjął to zespół, a jak klienci? Jak wygląda u Pani sytuacja w klinice?
Izabela Bagińska, IB SKINSPACE: Reakcje w firmie były znacznie spokojniejsze niż te, które byłyśmy w stanie zaobserwować wśród naszych Pacjentek i w ogóle wśród społeczeństwa. Wynika to z tego, że my nie mamy miejsca na panikę, a na mobilizację. Prowadzenie kliniki w sytuacji, która właśnie teraz panuje, nie pozwoliła nam na bezczynność, ponieważ jesteśmy świadome, że musimy podjąć konkretne działania: dezynfekcja, dezynfekcja, dezynfekcja… wszystkie możliwe działania, które pozwalają nam czuć się bezpieczniej.
Jak wygląda sytuacja z przekładaniem terminów zabiegów? Klienci czekają na nowe daty i terminy czy rezygnują z usług?
Terminy, jakie obecnie proponujemy to kwiecień. Oczywiście są to terminy umowne, cały czas na bieżąco obserwujemy sytuację.
Nasze Pacjentki zapisują się na kolejne terminy, ponieważ prowadzimy terapie, które wymagają systematyczności. W tym momencie jesteśmy w kontakcie ze wszystkimi Pacjentkami, odpowiednimi działaniami i pielęgnacją domową podtrzymujemy efekty uzyskane w gabinecie do tej pory. Intensyfikacją efektów zajmiemy się zapewne w kwietniu, kiedy wszyscy uznamy, że sytuacja jest stabilna, spokojna i bezpieczna.
Zapewne jak większość z nas, przeszła Pani w tryb homeoffice. Jak udaje się Pani godzić życie prywatne i pracę z tego samego miejsca?
Nie mam z tym problemu, mogę nawet przyznać, że w tym momencie mam mniej wolnego czasu niż wcześniej! Zajmuję się tworzeniem skryptów szkoleń, na co wcześniej zupełnie nie miałam czasu. A prywatnie mój pies jest szczęśliwy, że ma mnie cały dzień w domu.
Jak ocenia Pani straty swojej firmy na tę chwilę? Jakiej pomocy i wsparcia od państwa oczekiwałaby Pani jako przedsiębiorca, co najbardziej by Pani pomogło?
Powiem tak, jestem „człowiek-tabelka”, więc czerwone wykresy mobilizują mnie do podjęcia wszelkich działań, które mają za zadanie zapobiegać tworzeniu się wykresów pokazujących wysokie straty.
Od naszego państwa oczekiwałabym takiego podejścia, jakie wykazują instytucje państwowe w innych krajach. Nie cieszy mnie odroczenie płatności ZUSu, z opcją płacenia podwójnej składki za trzy miesiące. Nie jest to działanie na rzecz dobra przedsiębiorstw.
Poza tym, wiemy już też o działaniach mających na celu opłatę części wynagrodzenia pracowników, ale nie rozumiem, dlaczego mowa jest o wypłacie na poziomie 80%. Dlaczego pracownicy mają ponosić konsekwencje panującej sytuacji? Uważam, że każdy pracownik powinien otrzymać pełną wypłatę, a znaczną część powinno opłacić państwo. Jako pracodawca potrafię postawić się w sytuacji, w której jest w tym momencie pracownik. Sama kiedyś byłam na takim stanowisku, dlatego też nie chciałabym, aby moja wypłata była pomniejszona przez działania, na które nie miałam wpływu.
Natomiast jako pracodawca mam świadomość, jak dużą odpowiedzialnością powinni wykazywać się osoby zatrudniające swoich pracowników. Będąc w pełni świadomym, podejmujemy decyzje i powinniśmy za nie odpowiadać, niezależnie od sytuacji. W tej kwestii państwo powinno stać po naszej stronie i wykazać wszelkie możliwe formy pomocy.
Jak stara się Pani zachować spokój i pozytywne myślenie? Co mogłaby Pani poradzić osobom, które coraz gorzej znoszą pracę zdalną? Jak sobie z nią poradzić?
Obecna sytuacja niewątpliwie jest wyzwaniem dla wielu z nas. Zmusiła nas do kreatywności, poszukiwania innej drogi rozwiązania problemu. Są branże, które mogą pozwolić sobie na pracę zdalną. Niestety, moja do takiej nie należy, główna forma dochodu to zabiegi.
Natomiast w tym momencie specjaliści IB SKINSPACE codziennie piszą artykuły, teksty na grupę fb „Dbam o skórę z Izą Bagińską” (https://www.facebook.com/groups/176483116386740/) a ja dokładam wszelkich starań, aby z mojej strony, wiedza na temat terapii zabiegowych była jednolita u wszystkich moich specjalistów.
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę internetową:
https://www.skinspace.pl/kontakt
Fot. Archiwum własne IB SKINSPACE.