To już trzecia edycja badania przeprowadzonego przez agencję pracy Jobhouse, które ma na celu nie tylko sprawdzenie poziomu zadowolenia, ale również wprowadzenie pozytywnych zmian na rynku pracy.
Badanie “Szczęście w pracy Polaków” kierujemy zarówno do pracowników, jak i do pracodawców. Dla tej pierwszej grupy to okazja, by zastanowić się na ile obecne miejsce pracy daje im satysfakcję i spełnia ich oczekiwania. Z kolei dla pracodawców wiedza o preferencjach i celach zawodowych pracowników pozwoli budować efektywne zespoły, a w dalszej perspektywie zatrzymać na dłużej osoby cenne dla firmy.
Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse.
Elementy, które bardzo często są wyciągane przez pracodawców na pierwszy plan: benefity pozapłacowe, komfortowe warunki pracy czy możliwość pracy zdalnej znalazły się daleko poza podium. Co to oznacza dla firm? Aby budować atmosferę szczęścia konieczna jest nieustająca praca nad postawami, które mogą wydawać się trudne do zmierzenia: empatią zespołu, jego wrażliwością̨, ale też edukacją liderów, którzy dbają o swoich ludzi. Tylko w ten sposób powstanie zespół, który łączy ze sobą więź, a to pierwszy krok do radości w pracy.
Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate Experience.
Od lewej: Maja Gojtowska oraz Natalia Bogdan.
Takie postrzeganie obecnej pracy będzie oczywiście wpływało na decyzje pracowników odnośnie zmiany pracy. Nie jest łatwo porzucić miejsce pracy, w którym dobrze się czujemy na co dzień, dlatego przysłowiowe 200 czy 500 zł, nie będzie miało dużego wpływu na decyzję. Co trzecia osoba narzeka jednak na obecne możliwości rozwoju w swojej pracy i nie ma niestety poczucia sensu wykonywanej pracy. To są z kolei powody, które warto omówić z przełożonym. Zachęcajmy do tego pracowników. Bywa, że łatwiej wprowadzić zmianę w tych czynnikach niż w samym wynagrodzeniu.
Marta Pawlak-Dobrzańska Candidate & Employee Experience Consultant, Great Digital.
W raporcie pokazujemy na ile szczęśliwi czują się obecnie Polacy w pracy. Podajemy też „receptę na szczęście w pracy”, czyli wskazówki dla pracodawców odnośnie zmian, jakie warto wprowadzić w pracy, aby pracownicy mogli czuć się w niej szczęśliwi i chcieli ją polecać.
Natalia Bogdan.
Badanie „Szczęście w pracy Polaków” zostało zrealizowane na próbie N=1012 osób z wykształceniem średnim i wyższym, którzy obecnie pracują, w większości w dużych miastach. Badanie zrealizowano w dniach 15.09.2019-21.10.2019 za pomocą ankiety online.Pełny raport można pobrać na stronie https://www.jobhouse.pl.