Aleksandra Fajęcka, współwłaścicielka marki AFA MEDIA. Miłośniczka nowych technologii, rozwoju i działania. Dziś opowie Czytelnikom o specyfice swych działań, dzięki którym zawdzięcza swą skuteczność.
Pani Aleksandro, jak zareagowała Pani, Zespół oraz Pani Klienci na wieść o epidemii koronawirusa w Polsce i na świecie?
Myślę, że informacja związana z pandemią, tak szerokim spektrum jej działania i de facto oddziaływania, była zaskoczeniem dla wszystkich, zarówno dla społeczeństwa, jak i świata biznesu.
Natomiast zawsze powtarzam, że zespół, z którym pracuję, musi być przygotowany na wszystko. Zarówno na pozytywne, jak i negatywne aspekty przedsiębiorczości, a szybkość działania i wdrażania to podstawa biznesu w XXI wieku. Kryzysy, spadki przychodów, zmiany rynkowe… team musi być trochę, jak jak NavySeals – komandofoki czyli wyszkolenie, skuteczność, mobilność, umożliwiające odpowiedź na potrzeby odbiorcy, które jak wiadomo, zmieniają się bardzo szybko, zwłaszcza teraz.
Dlatego tuż po wprowadzeni u pandemii, zorganizowaliśmy spotkanie kryzysowe z całym teamem, podczas którego omówiliśmy strategię działania, dopasowaną do różnorodnych scenariuszy, mogących nastąpić w kraju i na świecie.
Jest Pani Prezesem i założycielem marki AFA Media, firmy zajmującej się nowymi technologiami. Jak Pani firma odczuła zmiany na rynku, spowodowane koronawirusem?
Grupa AFA to agencje marketingu mobilnego i telewizyjnego konsolidujące obszary telekomunikacji, technologii, mobile, telewizji i eventów. Grupa składa się ze spółek AFA Media, Adhello, OV Media, zapewnia precyzyjne dotarcie do targetowanej bazy abonentów poprzez komunikację SMS, MMS, wideo MMS z opcją geolokalizacji. Oferowane również usługi to kampanie mobile, display oraz realizacje aplikacji mobilnych własnych, a także klienckich, produkcja telewizyjna i reklamowa.
Jak wszystkie podmioty na rynku, odczuliśmy zmniejszenie liczby zamówień. Natomiast, jak wspomniałam wcześniej, będąc przygotowanym na sytuacje „awaryjne”, zaczęliśmy realizować plan B czyli wdrożenie nowych aktywności, w tym portalu pomocowego dla sektora MŚP – PolandGo.pl, który docelowo będzie ogólnopolską aplikacją narodową. Jesteśmy również w trakcie opracowywania trzech kolejnych projektów, w tym edukacyjnego i telewizyjnego.
Zaczyna przybywać kobiet na kierowniczych stanowiskach. Skąd – Pani zdaniem – ten wzrost?
To prawda. Coraz więcej kobiet zakłada swoje firmy, zasiada w radach nadzorczych spółek, zajmuje eksponowane stanowiska polityczne.
Myślę, że jest to ogromny krok cywilizacyjny. Jednocześnie nie będę ukrywać, że to nieco niepokojące zjawisko (śmiech). Jeśli tendencja się utrzyma to za paręnaście, parędziesiąt lat to my kobiety, będziemy dominować w kadrach zarządzających.
Mam jednak nadzieję, że tak się nie wydarzy. Uważam bowiem, że równe traktowanie i wynagradzanie kobiet i mężczyzn to podstawa w dzisiejszych czasach.
Jak wygląda obecnie Pani dzień pracy?
Staram się optymistycznie zaczynać każdy dzień. Spacer z psem, prysznic i od razu komputer, śniadanie, kawa i Iqos. Weryfikacja wydarzeń z dnia poprzedniego, newsów branżowych i zaczynam działania biznesowe.
Moim hobby jest praca, tak więc już od wielu lat, działam o różnych porach dnia i tygodnia, tworząc nowe koncepcje i obszary biznesowe.
Jak zachować równowagę i pogodę ducha w czasie epidemii i przymusowej izolacji? Jak dba Pani o zdrowie własne i najbliższych?
Przede wszystkim, uważam, że najważniejsze to dobra energia, optymistyczne nastawienie do ludzi i otaczającego nas świata, mimo, że czasem łatwo nie jest.
Przynosi to jednak efekty czyli wspomnianą pogodę ducha, a także fakt, że dzięki temu otaczają nas głównie wartościowi, pozytywni ludzie.
Jeśli my, wewnętrznie czujemy pozytywne emocje do osób, z którymi mamy styczność działa to na zasadzie win win. Energia więc wraca do nas. Tak samo dzieje się w przypadku negatywnego nastawienia do osób i otoczenia. Uważam więc, że jeśli mamy możliwość pomocy, róbmy to. Temu właśnie przyświecała idea powstania portalu pomocowego PolandGo, poprzez który wspieramy przedsiębiorców, udzielając im porad, realizując bezpłatne kampanie marketingowe czy plany biznesowe.
Dodatkowo, oczywistym standardem jest i będzie przez długie miesiące noszenie maseczek, rękawiczek, odkażanie rąk, ale też nie zapominanie o spacerach, rozmowie z przyjaciółmi i wspieranie ich, jeśli nie biznesowo to chociażby dobrym słowem.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tu:
Fot. Iana Chertkova
Facebook
RSS